Problémy turbodúchadiel na motoroch PSA 1.6

Problémy s motormi 1.6HDi/TDCi nie sú obyčajný mýtus - prosíme čítať pred montážou!

 

Pohonná jednotka 1.6HDi/TDCi/DI koncernu PSA je veľmi rozšírená naprieč celým automobilovým priemyslom. Objavuje sa u vozidiel Citroën, Ford, Mazda, MINI, Peugeot a Volvo vo výkonnostných radách 55, 66, 68, 74, 80 a 81KW. Tieto motory sú osadzované turbodúchadlami výrobcu Garrett 753420 alebo Mitsubishi 49173-0750x.

 

Problémy tohto motoru a turbodúchadla na ňom prevádzkovaného spočívajú predovšetkým v používaní olejov typu "longlife", ktoré sú tu nadmerne teplotne namáhané, v ich dlhých výmenných intervaloch a hlavne v spôsobe pripojenia výstupu tlakového oleja pre mazanie dúchadla. Olej určený pre mazanie dúchadla úplne zámerne prechádza cez nerezové sitko umiestené v prietokovom šróbe so svetlosťou pár mm2. Týmto je turbodúchadlo už na novom motore predurčené k životnosti väčšinou do 200.000km a to bez rozdielu či sa jedná o Garrett alebo Mitsubishi. U týchto motorov je nevyhnuteľne nutné vždy pred výmenou dúchadla úplne dodržať predpísaný technologický postup ako výrobcu turbodúchadiel, tak výrobcu motora.