Rukopis lacných neodborných repasov!

Pribúda množstvo garážových majstrov, ktorý na YouTube nakúkajú ako opraviť turbo, ale v skutočnosti turbo poškodia. Treba si uvedomiť, že uvedením do prevádzky neodborne opravené turbo sa rozpadne s dôsledkami deštrukcie motora. Oprava turba a motora sa vyšplhá na niekoľko tisíc euro.
Keď sa nám dostanú do rúk konkurenčné neodborne repasované turba majú následný rukopis:
Šípka ukazuje na značku natočenia vrtule kompresoru. Takéto značky si robia firmy, ktoré nemajú vyvažovačku. Čo je základný merací prístroj pri oprave turbodúchadiel. Myslia si že keď zachovajú pôvodné natočenie zachovajú pôvodné vyváženie, ale nie je to tak.

Otryskana Kompresorova vrtuľa

Častý poľský rukopis je prevložkovaný ložiskový stred. Problém je že teplota turba kolíše medzi vonkajšou teplotou a teplotou spalín 900°C. V oblasti vložky sa materiál rozťahuje a zmršťuje ako špongia, vložky v krátkej dobe vypadnú. Veľa zákazníkov dali svoje turbo na výmenu a dostali takto opravené turbo a pri tom stačilo na ich turbe iba vymeniť ložiská a tesnenia a mohlo bežať ďalej. Keď sa dožadovali vrátenia svojho pôvodného turba, predávajúci im oznámil že turbo už predal inému zákazníkovi.

Otvor tesnenia turbíny
Nový originál odliatok ložiskového domca, ktorý je vyrobený z jedného kusa. Prevložkovaný odliatok z ktorého vypadla vyrobená a zalisovaná vložka. Iný prevložkovaný odliatok z ktorého vypadla vyrobená a zalisovaná vložka.

Veľa turb na výmenu, sú po totálnej deštrukcii. Keď ustrihne hriadeľ turbíny, dôsledkom je poškodenie skrine. Tieto poškodenia sú skryté pred okom zákazníka. Zistite tieto poškodenia len keď rozpitváte turbo. Na aute sa tieto poškodenia môžu prejavovať zníženým alebo žiadnym výkonom pripadne pískaním turba. Keď zákazník donesie takto poškodené turbo vieme niektoré poškodenia riešiť, že na sústruhu zväčšíme otvor v kompresorovej skrini, vyhladíme zryhovanie a vložíme do skrine väčší kompresor.

Deštrukcia kompresorovevých vrtúľ

Poškodené kompresorové skrine

Pribúdajú nový predajcovia alternatívnych turbo dielov. Keď sa nám dostanú alternatívne diely do rúk, tak už v ruke cítime váhový rozdiel. Keď sme porovnali váhu originál dielu voči alternatívnej turbíny tak váhový rozdiel je o 22% vyššia. Vyššia váha vedie k oneskorenému nábeh turbíny a pri preradzovaní má dlhý dobeh. Ďalší problém môže vzniknúť že počas vysokého výkonu spaliny roztavia turbínu. Nepoznáme použitý materiál pri výrobe turbíny. Originál turbína je vyrobená z materiálu Inconelu 713C ( chróm-niklová zliatina), ktorá odoláva teplote do 980ºC pred roztavením.

Vysoká váha turbíny Garrett